måndag 28 juli 2008

Tur i oturen?


Då man inget anar, smyger sig oturligheter på en...var på födelsekalas i helgen, dit vi tog oss med bil, min bil med ac. Det var feststämmning i bilen och vi kom fram med badkläder och present till födelsedagsbarnet. Han blev glad och vi fick mat och dryck, jag fick vin och hade megatrevligt när min blivande make började med konststycket att stå och klappa sig på benen och andra ställen. Det tog en stund innan jag förstod vad han sysslade med..bilnycklarna var borta!!! Men vi har väl en reservnyckel sa jag? NEJ sa han det fick vi aldrig!!!Jag inte säga att jag direkt oroade mig, vinet var gott och mina bordskamrater mycke roligare än en argbagge som sprang runt som en yr höna och letade efter nycklar...var la du dem sist råkade jag säga och fick då en svart blick och en hel utläggning om hur jag skulle komma hem och hur kan jag bara sitta där ....Han "hittade" dem kan jag ju säga, men de låg inlåsta i bagagen med badkläder hmm... Kan ju tillägga att det var rätt kul att se honom springa varv efter varv efter saker att bända upp bilen med :))

Det slutade med en lånad bil och sur gubbe hem, där extranycklarna låg!!! Kan inte säga att han blev gladare då egentligen...men JAG hade rätt...haha och det kommer han få höra.

Nu hägrar en glasstårta!
Tjingeling i värmen!
Rosen

Inga kommentarer: